Debiut Żabki na GPW
Grupa Żabka zaoferowała w ofercie publicznej 300 mln akcji istniejących oferowanych przez akcjonariuszy sprzedających oraz 45 mln akcji w ramach opcji dodatkowego przydziału.
Cena wyjściowa w ofercie publicznej to 21,50 za akcję. Wartość oferty publicznej wynosi: 7.417.500.000 PLN z opcją dodatkowego przydziału oraz 6.450.000.000 PLN bez opcji dodatkowego przydziału.
Akcje zostały zaoferowane przez Akcjonariuszy Sprzedających: Heket Topco S.à r.l; PG Investment CompanyŻ1113B S.à r.l; Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju; Amphibian 2 S.à r.l., oraz Jacquesa de Vaucleroy’a.
Emitent - Żabka Group Societe Anonyme z siedzibą w Luksemburgu, jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych jako 411 spółka w Polsce. Jest także piątą co do wielkości przychodów siecią handlową w Polsce.
Żabka Group jest spółką holdingową, która wraz ze spółkami zależnymi prowadzi kompleksowy ekosystem, działający w oparciu o zaawansowane technologie. Obejmuje on sieć nowoczesnych sklepów stacjonarnych.
Całkowity rynek adresowalny Grupy Żabka (ang. Total Addressable Market - „TAM”) osiągnął w 2023 roku wartość 584 mld zł. Zgodnie z prognozami oczekuje się, że ma wzrastać w oparciu o średnioroczną stopę wzrostu (CAGR) równą 4,6 proc. w latach 2023-2028 (źródło: OC&C).
Bezpośredni rynek adresowalny Żabki (ang. Direct Addressable Market - „DAM”), odpowiadający jej aktualnej ofercie produktów przeznaczonych do spożycia w dniu zakupu (ang. same-day consumer missions), jest wart 113 mld PLN i oczekuje się, że ma wzrastać w oparciu o średnioroczną stopę wzrostu CAGR na poziomie 8,6 proc. w latach 2023-2028, wyprzedzając TAM.
Spółka będzie notowana pod nazwą skróconą „ZABKA” i tickerem „ZAB”.